mozgalo dvorana

Drugo, a ujedno i posljednje ovogodišnje motivacijsko predavanje Mozgala prošlo je u duhu CRM-a gdje su svi zainteresirani mogli saznati kako velike korporacije poput Zagrebačke banke koriste Big data za unaprjeđenje poslovanja. Svoja iskustva s nama je podijelila Tamara Kolega, Voditeljica odjela Tržišne inteligencije i poslovnog modeliranja u Zagrebačkoj banci.

CRM – Customer Relationship Management, disciplinirani je pristup razvoju i održavanju profitabilnih odnosa s kupcem kojeg stavlja u središte tijeka informacija i poslovnih odluka. Dok male tvrtke često imaju luksuz osobnog poznavanja svakog kupca, velike tvrtke moraju razviti sustavne načine upoznavanja kupaca kako bi mogle dobro upravljati odnosima i unaprijediti svoje poslovanje.

U procesu CRM-a pohranjuju se podaci iz svih interakcija s kupcem. Pohrana tako velikih podataka skup je i dugotrajan proces, no sam podatak još uvijek ne predstavlja dodatnu vrijednost za poduzeće. Interpretacijom podataka dolazi se do informacija, a tek primjenom prave informacije u pravo vrijeme dolazimo do znanja koje poduzeću predstavlja pravu vrijednost. Za uspješnu implementaciju CRM-a, osim znatnih ulaganja i kontinuiranog razvoja, svako poduzeće mora biti spremno i na promjene koje proces učenja i otkrivanja znanja traži.

Ispravno upravljanje tako velikim količinama podataka omogućava nam da uočimo uzorke i pravila te da s novim idejama postavimo prava pitanja i naposljetku predvidimo buduće trendove. Najčešći problemi kojima se CRM bavi su privlačenje novih i zadržavanje postojećih kupaca, povećanje prodaje, poboljšanje kampanje i vrijednosti kupaca te segmentacija i profiliranje kupaca.

tamaraZa uspješno rješavanje analitičkih i data mining izazova presudan je dobar tim i multidisciplinaran pristup koji obuhvaća razna znanja i vještine. Najvažnije među njima su rad s bazama podatka, transformacije nad podacima i programiranje, statistika i strojno učenje, ali i poznavanje industrije i specifičnosti poslovanja te prezentacijske i komunikacijske vještine. Kao bivša studentica PMF-a, Tamara je na fakultetu stekla dobru podlogu i matematički način razmišljanja, no za rad u tom sektoru bitna je volja i spremnost za učenje jer se većinu stvari može naučiti iz prakse.

Iako su iza nas već dva predavanja, ovogodišnja priča oko Mozgala tek je na početku. Prijave na natjecanje otvaraju se 29.2. i traju sve do 13.3., a na natjecanje se mogu prijaviti studenti iz cijele Hrvatske u timovima 2 – 4 studenta.

Mozgalo je prilika da unaprijediš svoje vještine na području data mininga i stekneš vrijedno iskustvo u znanosti koja sve više raste. Iskoristi ovu priliku, prijavi se na natjecanje kad dođe vrijeme i zajedno s nama predvidi nemoguće!