Optimized-estudent_2_4_2019_five-30

Optimized-DSC_2025

U sklopu App Start Contesta, studentskog natjecanja u izradi web i mobilnih aplikacija, održana su dva predavanja, Sve što vam ne kažu, a trebali biste znati o svijetu developmenta i Measure twice, cut once.

Predavanje Sve što vam ne kažu, a trebali biste znati o svijetu developmenta održao je Ian Rumac, android arhitekt u poduzeću Undabot, u srijedu 27. ožujka. Zainteresiranim je studentima nastojao približiti kako postati uspješan programer i na koje stvari je pritom važno obratiti pozornost. Na samom početku predavanja Ian Rumac je poručio: “shvatite da ne znate ništa i naučite učiti”, čime nastoji potaknuti studente da počnu eksperimentirati sa sitnicama koje ih zanimaju jer će tako najbolje i najlakše naučiti programski jezik. Savjetovao im je da istraže nepoznato te da se prijave na razna natjecanja i Hackathone, koji će im pomoći pri usavršavanju vještina. Rumac je istaknuo ključnu stvar za ulazak u svijet developmenta, a to je aktivno uključivanje u zajednicu stručnjaka putem najpoznatije stranice iz područja software developmenta, meetup.com, te putem raznih developer grupa, foruma i društvenih mreža, od kojih je Twittermust have za developere” jer se na njemu objavljuju nove tehnologije, najavljuju konferencije itd. Također je istaknuo kako posao developera nije samo pisanje kodova već je to “šećer na kraju” jer iza implementacije koda stoje sati istraživanja, planiranja i testiranja.

Ian Rumac se osvrnuo i na to kako izgleda dan u životu software developera. Govorio je o dnevnim i tjednim sastancima, refakturiranju dijelova koda, provjeravanju tuđih kodova itd. te istaknuo kako je pisanje koda najmanji dio posla. Ono što je ključno u samom poslu je rad na soft skillovima jer je važno znati dobro funkcionirati u timu, važno je dijeliti znanje i naučiti se boriti s nepoznanicama. Za kraj poručuje da ne postoje glupa pitanja te da je “program čisti oblik umjetnosti na kojem se možemo zabavljati kao da smo čarobnjaci”. Zainteresiranim studentima za područje software developmenta poručuje: “Ne bojte se sami učiti, naučite sami učiti i dijelite svoje znanje”.

Optimized-estudent_2_4_2019_five-6

Sljedeće predavanje, Measure twice, cut once, održao je Krešimir Mudrovčić, senior product manager u poduzeću FIVE, u utorak 2. travnja. Mudrovčić je iz pozicije vlastitog iskustva rada na projektu Rosetta Stone objasnio proces redizajna iOS i Android aplikacije za podučavanje jezika. Govorio je o fazama promjene na produktu pa je kao prvu fazu istaknuo fazu dizajna, a kao drugu fazu development aplikacije. Pritom je naveo kako je najbitnije testirati značajke proizvoda i zadovoljstvo korisnika te se osvrnuo na to kako je aplikacija izgledala prije uvažavanja feedbacka i rateinga korisnika i nakon što je došlo do redizajna proizvoda. Mudrovčić objašnjava kako je važno kontinuirano eksperimentiranje na proizvodu od početne faze, dizajna, sve do završne faze, developmenta.

Za kraj je istaknuo svoje najbolje iskustvo vezano uz razvoj aplikacije: “To je svakako bilo kada smo releaseali neku novu verziju aplikacije i kada bismo imali super rezultate. Ono najbolje je kada nadmašimo vlastita očekivanja i očekivanja naših klijenata te kada vidimo koliko su oni zadovoljni s učinjenim”.

Antonela Jukić