IMG_9403

Velika završnica natjecanja Mozgalo je sve bliže pa je 8. svibnja na FER-u održana i zadnja u nizu radionica s ciljem olakšavanja rješavanja nagradnih zadataka prijavljenim studentima. Ovaj put je radionicu održao Marin Oršić, asistent s Fakulteta elektrotehnike i računarstva, a tema je bila Diferencijabilno programiranje u okviru PyTorch.

Studenti su mogli iskoristiti dobru priliku i učvrstiti svoja dosadašnja znanja ili saznati o novim mogućnostima koje će im pomoći u rješavanju zadatka. Na kraju smo porazgovarali s predavačem i upitali ga što on misli o samom projektu Mozgalo, ali i o prednostima koje nude održane radionice.

IMG_9393

Na početku smo ga upitali na koji je točno način ovakav tip radionice mogao olakšati posao natjecateljima u rješavanju zadatka:

„Današnja im je radionica dala jedan novi pristup koji im potencijalno može ukazati na razvoj njihovih rješenja. S obzirom na to da je vrijeme veoma ključan faktor, pogotovo za studente, onda bih mogao reći da su na ovoj radionici mogli znatno profitirati. Također, oni koji već imaju iskustva s dubokim učenjem, su već i poprilično upoznati s metodologijama koje proučava PyTorch pa im je shvaćanje radionice bilo olakšano.”

Naš je predavač i sam nedavno bio student nakon čega je postao asistent na FER-u pa se lako mogao povezati s problemima koji najčešće muče studente:

„Ja predajem na predmetu Duboko učenje, tj. radim kao asistent na jednom projektu FER-a i mi na labosima radimo u jednom drugom okviru te sam uspio zaključiti da neki studenti, koji se prvi puta susreću s nekim aspektima dubokog učenja, imaju problema ne samo s matematikom iza toga nego i s programiranjem koje slijedi. Također, netko tko bi se okušao u labosu iz dubokog učenja, mogao bi ovu današnju prezentaciju smatrati veoma korisnom zato što sam ja, zapravo, jedan labos upravo riješio na prezentaciji.”

Marin je i sam jednom bio natjecatelj Mozgala, a s nama je odlučio podijeliti kakva su bila njegova iskustva:

„Ja sam bio, čini mi se, prije dvije godine kada je zadatak bio predložiti najbolju momčad Bundeslige. Tada je Niko Kovač vodio neku njemačku momčad koja je bila na začelju, a mi smo dobili rezultate utakmica, sve akcije dodavanja i ostale detalje. Dva prijatelja i ja smo odlučili zadatak riješiti upravo uz pomoć dubokog učenja, no nismo se baš usrećili, čak nismo ni prošli u finale. Na posljetku smo shvatili da je razlog tome kriva tehnika rješavanja, stoga bih želio naglasiti kako ipak duboko učenje nije alat za sve.”

Za kraj smo upitali Marina smatra li Mozgalo korisnim iskustvom za daljnje ostvarenje prijavljenih studenata:

„Vidio sam zadatak koji je dao Microblink i mislim da su jako dobro koncipirali zadatak. Netko tko ima volje može jako puno truda uložiti u rješavanje, samim time što je zadatak iz područja koje je relativno novo te može čak napraviti nekakav iskorak u njemu. Zadatak je netrivijalan, ali nije nerješiv. Netko tko možda čak i nije upoznat s dubokim ili strojnim učenjem bi rješavanjem ovakvom zadatka mogao puno naučiti.”

IMG_9421

Velika završnica i proglašenje pobjednika natjecanja će se održati 4. lipnja, a do tada želimo, još jednom, poželjeti sreću svim prijavljenim studentima.

                                                                                                                                                                                      Antonia Hrvatin