Webp.net-compress-image (1)

Edukativno studentsko natjecanje Smartup se bliži svome kraju. Studenti već mjesecima marljivo rade na razvoju vlastitih poslovnih ideja te nas ove godine očekuje iznimno zanimljivo finale budući da je konkurencija vrlo jaka. Pobjednike natjecanja ćemo saznati 4. lipnja u Algebra LAB-u gdje će održati sama završnica natjecanja na kojoj će osmero finalista prezentirati svoje poslovne ideje pred stručnim žirijem. U dosadašnjem dijelu natjecanja studenti su sa svojim timovima sudjelovali na pet radionica na kojima su imali priliku uz korisne savjete stručnjaka i mentora razviti te unaprijediti svoje poslovne ideje.  

Webp.net-compress-image (1)Prva radionica je održana na Algebra LAB-u pod nazivom Business Model Canvas (BMC), a radionicu je vodila Maja Brkljačić. Business Model Canvas danas je općeprihvaćena strategija u svijetu kod poduzeća, a posebno startupova. Cilj ove strategije je da se opiše i dizajnira, a zatim kroz ocjenjivanje potvrdi ili odbaci osmišljen poslovni plan. Na ovoj radionici studenti su imali priliku da prema uputama i primjerima sastave vlastiti BMC.

Radionicu o LEAN metodologiji održao je Miro Hegedić, osnivač Lean Startup Croatia, te organizator mnogih radionica na temu Lean metodologije i primjeni iste u poduzetništvu. LEAN metodologija ima za cilj stvaranje vrijednosti za kupca da pri tom koristi što manje resursa te da ukloni svi gubitke iz procesa. Ova metodologija se temelji na znanstvenom pristupu razvoju poslovanja i proizvoda s fokusom na eksperimente, tj. testiranje hipoteza (o korisnicima, problemu i rješenju), zatim iterativno izbacivanje proizvoda na tržište te validirano učenje.

Webp.net-compress-image (2)Minimum Viable Product bio je naziv treće po redu radionice. Radionica se održala na Fakultetu elektrotehnike i računarstva pod vodstvom Filipa Stipančića, suosnivača Lean Startup Croatia. Cilj ove radionice bio je da se testiraju ranije postavljene pretpostavke uz korištenje minimalno resursa te da se stvore proizvodi za najranije korisnike što je prije moguće, postave temelje za daljnji razvoj proizvoda te odrede koje tehnike i sposobnosti su  potrebne za stvaranje proizvoda. Rezultati ove radionice su studentima ukazali na probleme koje je bilo potrebno riješiti kako bi se nastavilo dalje s razvojem. Natjecatelji su od samih budućih korisnika provjeravali postoji li potreba za takvim proizvodom na tržištu te koje karakteristike bi trebao imati idealan proizvod. Dakle, ova strategija započinje s vizijom proizvoda koja opstaje tijekom razvojnog ciklusa, ali se mijenja te prilagođava na temelju povratne informacija samih korisnika.

Četvrtu radionicu je održao Vanja Andrić, lokalni direktor Founder Institutea, najvećeg svjetskog startup akceleratora koji već osam godina sudjeluje u razvoju i lansiranju startupova. Tema radionica je bila PITCH, a natjecatelji su na njoj naučili kako “prodati” svoj proizvod, tj. kako ga najbolje predstaviti publici. Dakle, pitch je govor pomoću kojeg su natjecatelji pokušali uvjeriti žiri i publiku da je baš njegov proizvod najpotrebniji tržištu te da je bolji od konkurencije. Kako bi pitch bio što uspješniji potrebno je imati samouvjereni nastup u kojem će se govornik istaknuti s dobrom vizualnom prezentacijom i pozitivnim stavom, zatim treba besprijekorno poznavati proizvod i tržište na kojem se prodaje.

Webp.net-compress-image (3)Bootcamp je posljednja radionica Smartupa. Radionica se održala 18. svibnja na Fakultetu elektrotehnike i računarstva, a mentori su bili Leo Mršić iz Algebra LAB-a, Stjepan Pavlek iz Koios Consulting-a, Mateo Juran iz Apsolon-a, Tomislav Bilopavlović iz Ars Futura-e, Miro Hegedić iz Lean Startup Croatia, Nikolina Topić iz Prokotip-a, Vedran Grčić iz ZICER-a i Stevica Kuharski iz Locodels-a. Ova radionica je bila namijenjena isključivo finalistima te predstavlja svojevrsnu “generalnu probu” natjecateljima za finale. Na Bootcamp-u natjecatelji su predstavili svoje ideje stručnim mentorima te su potom od svakog mentora pojedinačno primili savjet, sugestiju i kritiku. Osim što je ovo odlična prilika natjecateljima da se dodatno pripreme prije samog finala, ovo im  je ujedno izvrsna prilika da prikupe korisne savjete i ideje za daljnje razvijanje ideje nakon Smartupa.

Petra Pandžić