eStudent Logo
Upoznaj poslovne slučajeve ovogodišnjeg LUMEN Businessa!

Upoznaj poslovne slučajeve ovogodišnjeg LUMEN Businessa!

Autor: Jelena Batur, 03. 03. 2022.

Ponedjeljak 28. veljače označio je prvi dan prijava za ovogodišnji LUMEN Business - najveće studentsko natjecanje u rješavanju poslovnih slučajeva pod organizacijom eSTUDENTa. U sklopu otvaranja prijava, sebe i svoj poslovni slučaj predstavilo je pet ovogodišnjih partnerskih poduzeća natjecanja: British American Tobacco (BAT), L’Oreal, Njuškalo, Privredna banka Zagreb (PBZ) i Pliva

Prvi poslovni slučaj iznio je  predstavnik multinacionalne kompanije British American Tobacco (BAT), koja se bavi proizvodnjom i prodajom cigareta, duhana te drugih nikotinskih proizvoda. Usmjereni na smanjenje utjecaja duhanske industrije na zdravlje njihovih potrošača, iz BAT -a su osmislili proizvode nove, vaping kategorije koji su potencijalno manje štetni i na svjetskom tržištu sve popularniji. U proizvode te vrste ulazi i Vuse koji čini središte BAT-ovog poslovnog slučaja. Pritom,  natjecatelji moraju razraditi strategije kojima bi Vuse plasirali na hrvatsko tržište. Nekonvencionalne ideje pri toj razradi su i više nego dobrodošle, a pozornost je potrebno posvetiti odabiru distribucije, marketinškoj kampanji, pristupu potrošačima, kao i razmatranju novih metoda (npr. NFT, TikTok, Metaverse itd.) te strategiju potkrijepiti podacima i istraživanjima.

L’Oreal, globalni lider u beauty industriji, predstavio je poslovni slučaj povezan s jednim od brojnih njihovih brandova Biothermom i projektom Water lovers. Cilj projekta jest postići zajednički čišću, sigurniju i održivu budućnost i svijet. Poslovni slučaj temeljen na ovome projektu od natjecatelja traži osmišljavanje cjelovitog, dugoročnog i kompletnog projekta koji bi išao u smjeru zaštite naših voda. Da bi se postigao postavljeni cilj, potrebno je osmisliti kompletnu komunikacijsku strategiju (ključne poruke, identitet, kompletno oglašavanje, PR te komunikacijske kanale na kojima će se oglašavati projekt), kao i financijski plan te potencijalne partnere (prvenstveno nevladine organizacije). 

Najveći hrvatski oglasnik Njuškalo pred natjecatelje koji odaberu njihov case iznosi vrlo konkretan zadatak: kako povećati udio korisnika iz generacije Z? Predstavnica Njuškala iznijela je kako unatoč velikom broju korisnika, demografski podaci otkrivaju da je udio onih u dobi 16 do 23 godine nizak u odnosu na sve ostale zastupljene generacije. Prema tome, studenti koji na LUMEN Businessu odaberu baš ovaj case, imat će zadatak razraditi strategije kojima će najprije privući generaciju Z na Njuškalo, a potom učiniti ih i njegovim korisnicima, na način da se postotak njihove zastupljenosti s trenutnih 12% povisi na 18%. U tom smislu, treba razmišljati o eventualnim novim sadržajima, kategorijama, funkcionalnostima ili potpuno novim procesima i novim marketinškim aktivnostima. Pitanja kojima se treba voditi pri rješavanju casea su: Što zanima generaciju Z? Kako ih možemo zainteresirati za Njuškalo? Zašto bi pripadnik Z prodavao, kupovao ili nešto tražio na Njuškalu? 

Sljedeći poslovni slučaj koji mogu odabrati natjecatelji LUMEN Businessa predstavila je Privredna banka Zagreb (PBZ), financijska institucija koja je godinama u vrhu bankarskog sektora u Hrvatskoj. Tema ovoga casea jesu mlađi ljudi odnosno osobe između 18 i 25 godina kao klijenti banke. Iako PBZ uslugama već nastoji biti orijentiran studentima i mladim osobama, u svom poslovnom slučaju žele čuti glas i ideje natjecatelja koji i sami pripadaju toj dobnoj skupini. U tom smislu, potrebno je zapitati se: što banka danas može učiniti kako bi privukla mladu osobu da postane njihov klijent? Kako postići to da taj odnos bude i dugoročan? Kakvu banku mladi žele danas i koji su im proizvodi potrebni? 

Najveća farmaceutska kompanija u Hrvatskoj Pliva predstavila je peti i posljednji poslovni slučaj koji mogu odabrati natjecatelji LUMEN Businessa. Tema casea usko je povezana uz digitalizaciju komunikacije s ljekarnama i zdravstvenim djelatnicima. Poslovni slučaj sastoji se od dva dijela: marketinška automatizacija i optimizacija web stranice. Natjecatelji mogu riješiti oba njegova dijela, no nužno je riješiti barem jedan dio da bi se zadatak smatrao riješenim. Cilj marketinške automatizacije je izrada customer journeya koji ljekarnik prolazi prilikom naručivanja proizvoda. Pri osmišljavanju takve platforme potrebno je postaviti si pitanja: koje su korake prolazi ljekarnik do narudžbe? Koja je razlika između novog i postojećeg klijenta? Koje načine komunikacije koristiti - licem u lice, digitalno ili njihovu kombinaciju? Treba li nuditi iste proizvoda ili različiti spektar proizvoda ovisno o tome radi li se o postojećem ili novom klijentu? Što se tiče drugog dijela casea koji podrazumijeva optimizaciju web stranice, primarni je cilj popularizacija Plivine web stranice, saznati  tko su joj trenutni posjetitelji i njihovi interesi te kako povećati vidljivost i broj pretplatnika na newsletter. 

Ne oklijevaj s prijavom, LUMEN Business te čeka!

Prijave na natjecanje otvorene su do 11. ožujka, a prijavu možeš ispuniti na poveznici. Sudjelovati mogu studenti neovisno o tome s kojeg fakulteta dolaze. Prijave su moguće u timu ili individualno, dok je sudjelovanje na natjecanju moguće isključivo u timu od 2 do 4 osobe.  Za sve najnovije informacije o natjecanju, prati Facebook stranicu natjecanja. Sve informacije o eSTUDENTu doznaj na web stranici te Facebook, Instagram i LinkedIn profilima, a za primanje baš svih obavijesti pretplatiti se možeš i  na naš newsletter

 

Ostale objave

07. 02. 2024.

Kako dekorirati svoj životni prostor na studentskom budžetu

Donosimo nekoliko savjeta kako poboljšati svoje okruženje

06. 02. 2024.

PwC je iduće odredište STARTERovog projekta Izlet na buduće radno mjesto!

Pwc je iduće odredište STARTERovog projekta Izlet na buduće radno mjesto, broj mjesta je ograničen!

31. 01. 2024.

Budi što želiš, dođi i TI na karneval!

Saznajte koji hrvatski gradovi organiziraju karnevalske povorke i osigurajte si dobar provod u veljači.

31. 01. 2024.

It Starts With You: zašto uvijek zadatak kojem je rok u ponoć predam u 23:59?

Često odgađamo izvršavanje zadataka do zadnje minute. Je li uzrok tome lijenost, nedostatak samodiscipline ili je možda nešto potp...

Postani članom Udruge putem pristupnog procesa koji se odvija jednom godišnje!

Prijavi se na naš newsletter i među prvima saznaj za studentska natjecanja, projekte i ostale studentske pogodnosti :)

Strateški partneri