eStudent Logo
Što građevinski, savjetodavni, bankarski i kozmetički sektor govore o DOP-u kao DOPrinosu zajednici?

Što građevinski, savjetodavni, bankarski i kozmetički sektor govore o DOP-u kao DOPrinosu zajednici?

Autor: Dora Badurina, 10. 12. 2021.

Drugi dan DOP Week-a održao se 8. prosinca putem ZOOM platforme na kojem su poduzeća poput Rockwool-a, L'Oreala, British American Tobacco-a, Zagrebačke banke d.d. te Ernst Young-a predstavila njihov doprinos zajednici i okolišu te naglasila važnost kružne ekonomije u današnjem poslovanju.

„Ostaci kamene vune s gradilišta za nas su KORISNA SIROVINA, a ne smeće“

Anđelka Toto Ormuž predstavila nam je predavanje „Jeste li znali da 1/3 ukupnog otpada dolazi iz građevinskog sektora?“. Rockwool, kao najveći proizvođač kamene vune u Hrvatskoj, jedna je od najvećih green field investicija s 48 tvornica u kojima građevinski otpad pretvaraju u novu kamene vunu. Ostaci u proizvodnji kamene vune kategorizirani su kao građevinski otpad koji se reciklira, a kvaliteta vune ostaje ista. Rockwool se ovakvim poslovanjem uklapa u EU i nacionalnu strategiju gospodarenja otpadom kao i strategiju kružnog gospodarstva.

Ciljevi Rockwool-a su doprinijeti globalnoj dekarbonizaciji, smanjiti emisije ugljikovog oksida, smanjiti potrošnju energije te smanjiti broj tvornica koje proizvode otpad. Toto Ormuž naglasila je kako je važno provoditi društveno odgovorno poslovanje jer na taj način pokazujemo odgovornost prema budućim generacijama, doprinosimo kružnom gospodarstvu te štitimo okoliš.

„Još uvijek nije kasno za DOPrinos očuvanju okoliša“

U drugom dijelu ovogodišnjeg projekta, održala se panel rasprava „Još uvijek nije kasno za DOPrinos očuvanju okoliša“ sa Sanjom Šijanec iz British American Tobacco-a, Karlom Alfier iz Ernst&Young-a, Vedranom Lučićem iz Zagrebačke banke d.d., Anđelkom Toto Ormuž iz Rockwool-a i Darkom Suljičićem iz L'Oreala. 

Sanja Šijanec iz BAT-a govorila je o važnosti edukacije zaposlenika o DOP-u i kako kao veliko poduzeće provode razne radionice u kojima educiraju zaposlenike o odvajanju otpada. Njihov je doprinos DOP-u prelazak na prirodni plin u svim tvornicama, kao i na solarnu energiju za sušenje duhana te suradnja s lokalnom zajednicom.

Anđelka Toto Ormuž naglasila je kako je iznimno važno da se kao društvo osvještavamo o potrošnji energije. Jedan proizvod kamene vune iz Rockwool-a troši sto puta više energije nego što mu je potrebno da se proizvede.

Važnost kružne ekonomije

Darko Suljičić iz L'Oreala naglasio je važnost zaposlenika kao i interne edukacije za takozvanu zelenu transformaciju. L'Oreal ima mnoge DOP strategije poput okretanja novim materijalima, primjerice kartonu koji mnogim pakiranjima smanjuju težinu, a i plasiraju mnoge proizvode s mogućnošću refilla, to jest ponovnog punjenja. Njihovom je projektu Beauty for the future primaran cilj naučiti potrošače kako ispravno reciklirati potrošene kozmetičke proizvode i na taj ih način uključiti u proces kružne ekonomije jer kako kaže Suljičić: „Veliku ulogu u biti imaju potrošači.“

Vedran Lučić iz Zagrebačke banke d.d. kao društveno odgovorne strategije u bankarskom sektoru naveo je prelazak na internet i mobilno bankarstvo koje rezultira manjom potrošnjom papira. Isto tako svoje poslovnice opremaju minimalistički, korištenjem održivih materijala i uvođenjem optimalnog hlađenja i grijanja čime pridonose manjem zagađenju okoliša. Također je govorio o važnosti kružne ekonomije i o zelenim stambenim kreditima koje nude.

Karla Alfier iz Ernst&Younga govorila je o važnom cilju ovog poduzeća za budućnost, a to je da do 2025. godine budu u potpunosti carbon neutral. U zadnje dvije godine smanjili su broj poslovnih putovanja zbog mogućnosti rada od kuće te potaknuti pandemijom. Alfier je također govorila o važnosti interne komunikacije među zaposlenicima kako bi se potaknula svijest o recikliranju, smanjenju emisije ugljičnih plinova te kako bi u potpunosti isključili upotrebu plastičnih časa.

DOP kao investicija

Posljednja predavačica bila je Ana Panajotović koja je predstavila projekt L'Oreal for the future. Najveće postignuće koje je L'Oreal postigao jest dokaz da su rast u prodaji i reputacija kompanije bili usko povezani s uvođenjem održivih DOP ciljeva. Govorila je kako ovo poduzeće provodi DOP od njegovih samih početaka, pa tako izbjegavaju istraživanje svojih proizvoda na životinjama, sklapaju odnos s poduzećima koja dijele iste društveno odgovorne vrijednosti te su također osnovali fond za pružanje socijalne odgovornosti s raznim programima koji pružaju podršku mnogim ženskim zajednicama. 

Ako želiš saznati više informacija o samoj Udruzi ili sličnim projektima, posjeti našu web stranicu ili društvene mreže, Facebook, Instagram i LinkedIn, a ako ne želiš propustiti novosti koje eSTUDENT donosi u novoj akademskoj godini, pretplati se na naš newsletter.

Ostale objave

17. 01. 2022.

Otvorena je LUMEN platforma najvećih studentskih natjecanja u RH i regiji!

Pročitajte što su nam sve prošlogodišnji pobjednici i poduzeća rekli o ovogodišnjim LUMEN natjecanjima.

16. 01. 2022.

Prijave za LUMEN Engineering su otvorene!

Pronađi svoju frekvenciju: do 31. siječnja prijavi se na LUMEN Engineering natjecanje s područja elektrotehnike

14. 01. 2022.

Prijave za LUMEN Development su otvorene!

Otvorene su prijave za LUMEN Development. Prijavi se, pokaži svoje sposobnosti i osvoji nagrade!

13. 01. 2022.

Počinju prijave poduzeća za sudjelovanje u Zlatnom indeksu

Zlatni indeks već dvanaestu godinu zaredom omogućuje studentima da nagrade poduzeća za kontinuirani doprinos razvoju akademske zaj...

Postani članom Udruge putem pristupnog procesa koji se odvija jednom godišnje!

Prijavi se na naš newsletter i među prvima saznaj za studentska natjecanja, projekte i ostale studentske pogodnosti :)

Strateški partneri