eStudent Logo
DOP u novom dobu poslovanja

DOP u novom dobu poslovanja

Autor: Vanja Krznarić, 14. 12. 2020.

Nakon prvog uspješnog panela u ponedjeljak, tim Društveno odgovorno poslovanje iz udruge eSTUDENT je u sklopu projekta DOP Week održao još jedan, pod nazivom Novo doba poslovanja, u petak 11. prosinca. Na panelu su sudjelovali  predstavnici iz poduzeća Privredna banka Zagreb, Zagrebačka banka, Ernst&Young i ERSTE banka. Ovaj panel se također održao online, putem zoom platforme te prijenosa uživo na Facebook stranici eSTUDENT-a.

Što je novo u poslovanju poduzeća u Hrvatskoj?

Na početku smo upoznali Marinu Mesarić Radojčin iz poduzeća Privredna banka Zagreb. U dijelu društveno odgovornog poslovanja najviše su prepoznati po family friendly praksama koje pružaju svojim zaposlenicima te po borbi za zaštitu dječjih prava. Cilj PBZ-a u području DOP-a je da upravljaju i balansiraju s potrebama svih dionika, odnosno klijenata, zaposlenika, zajednice i okoliša, tako da svaki aspekt bude zadovoljen. U potrebama klijenata se oslanjaju na dostupnost usluge, odnosno od toga kako poslovnica izgleda i kako je organizirana do financijske dostupnosti koju klijenti zahtijevaju. Prema zaposlenicima se usmjerava poslovanje s tzv. ‘fer’ praksama, točnije njihovom sigurnosti zaposlenja i uzajamnom dobrobiti. Lokalnoj zajednici PBZ pomaže kroz razne financijske i nefinancijske donacije i programe volontiranja u školama i ustanovama za posebno osjetljive kategorije. Također, PBZ kao banka djeluje i u području okoliša te može puno toga doprinijeti sa svojim lancem vrijednosti, ali i kroz poruke koje šalju svojim klijentima, dobavljačima i partnerima. 

Druga nam se predstavila Sandra Cvetko iz Zagrebačke banke. ZABA je veliko poduzeće te kao takvo ima obavezu čuvati i povećavati imovinu svojih klijenata. Radeći to na profesionalan način, smanjuju cijenu bankarskog posredovanja za sve i tako podržavaju i potiču rast svojih klijenata. ZABA je također veliki poslodavac te sa svojih 3900 zaposlenika provode mnoge interne komunikacijske akcije koje provode vrlo sustavno sa svojim zaposlenicima i kroz podršku HR-a. Sve to je pridonijelo činjenici da su već nekoliko godina prepoznati kao top employer u Hrvatskoj. Također, djeluju kao podrška zajednici gdje su aktivni sudionici u rješavanju različitih potreba na javan i transparentan način, a sve to se provodi kroz razne natječaje i programe. Osim toga važan je i utjecaj na okoliš koji imaju kao veliki sustav kroz svoje financijske instrumente. Sve aktivnosti, svake godine prezentiraju kroz nefinancijska izvješća. U 2005. su izdali svoje prvo socijalno izvješće te tako u sklopu UniCredit-a prezentiraju svoje top aktivnosti kroz tzv. integrated report. Na kraju, važno je još istaknuti da kada je riječ o poslovanju banke, ne razgovara se toliko o društvenoj odgovornosti, nego o održivosti poslovnog razvoja. To je strategija na kojoj pokušavaju razvijati svoje poslovanje, aktivnosti i suradnju sa svim stakeholderima. 

Sljedeća nam se predstavila Silvija Prlić Kučko iz poduzeća Ernst&Young gdje radi kao voditeljica marketinga i komunikacija. Poslovanje EY-a je u skladu s njihovom misijom i vizijom, ali i sloganom: Building a better working world. Orijentiraju se na izgradnju boljeg poslovnog okruženja, koje se provlači kroz cjelokupno poslovanje. Počevši od onoga što grade sa svojim klijentima npr. kroz kvalitetu usluge pa do toga što prenose na svoje zaposlenike, odnosno na njihovu osobnu odgovornost prema klijentima, zajednici i svim stakeholderima. DOP je u skladu s njihovom misijom te je dio njihove korporativne strategije. To znači da se izgradnja boljeg poslovnog okruženja odvija kroz različite inicijative, kako globalno, tako i lokalno. Zatim, zaposlenike se potiče da se uključe u društveno odgovorno poslovanje, bilo privatno kroz volontiranje ili putem određenih platformi za DOP aktivnosti. EY djeluje kroz razne globalne inicijative, a trenutno je jedna od glavnih EY Ripples inicijativa. Cilj inicijative je do 2030. godine utjecati na milijardu ljudi diljem svijeta kroz različite aktivnosti u 3 područja. Prvo je pomaganje mladim ljudima, odnosno učenicima, drugo je pomaganje poduzetnicima, odnosno mladim poduzećima koja imaju potencijal brzog rasta i treće je pomaganje okolišu. Projekt se pokrenuo prošle godine s tim da se ove godine proširio na cijeli svijet, a u Hrvatskoj je trenutno u procesu launch-a. EY potiče ljude da razmišljaju gdje mogu pomoći, gdje mogu usmjeriti svoje znanje i mentorstvo te im pružaju platforme da zaista to mogu implementirati. 

Posljednji se predstavio Boris Blažević iz poduzeća ERSTE banka. Boris navodi kako postoji puno raznih inicijativa u sklopu poduzeća, s obzirom na relevantnost same banke i njihov doprinos DOP-u kroz multiperspektivan odnos sa svojim javnostima utemeljen na čimbenicima kojima se vode u odnosu prema svojim djelatnicima, klijentima, društvenoj zajednici i okolišu. Ističe se Škola pametnih financija, veliki projekt ERSTE banke koji je prihvaćen u cijeloj Hrvatskoj, a gdje se pokušava pomoći ljudima svih dobnih skupina da postanu financijski pismeniji. Sve to se odražava ne samo na klijente i banku, nego na cijelu Hrvatsku. Banka se jako istaknula u svojim humanitarnim inicijativama i u radu s raznim udrugama. Na primjer, s obzirom na veliki rast broja korisnika Keks pay aplikacije, dodali su joj  još jedan alat koji se zove ‘donacije’ te na popisu imaju Zakladu Ana Rukavina, SOS dječje selo, Hrvatsku mrežu za beskućnike i sl. Tako su omogućili  korisnicima da u nekoliko sekundi doniraju novac određenoj inicijativi ili udruzi po izboru. ERSTE banka, također te udruge i inicijative podržava financijski i na druge načine, a ovo je samo jedan mali aspekt digitalnog razvoja gdje je cilj povećanje donacija koje će udruge dobiti od građana.

U nastavku panela poduzeća su još raspravljala o načinu  rješavanja suvremenih društvenih problema koji se javljaju u sektoru financija i poduzetništva te brojnim sličnim izazovima u održivom poslovanju poduzeća. Daljna rasprava je imala za cilj približiti poslovanje u novom dobu pomoću ekonomske održivosti poslovanja, poslovne strategije i tržišnih odnosa s ciljem unapređenja poduzetništva i financijskog opismenjivanja.

Ako želiš saznati više informacija o samom događanju, Udruzi ili sličnim projektima, posjeti našu web stranicu ili društvene mreže, Facebook, Instagram i LinkedIn, a ako ne želiš propustiti novosti koje eSTUDENT donosi u novoj akademskoj godini, pretplati se na naš newsletter

Ostale objave

18. 01. 2021.

Prijave poduzeća za Business Matchmaker su otvorene!

Prijavite se za sudjelovanje na ovogodišnjem Business Matchmakeru koji će, s pomakom u budućnost, osvanuti u online obliku!

16. 01. 2021.

LUMEN Week završavamo područjem Data science: prijave u ožujku!

LUMEN Week završili smo panelom na području Data sciencea na kojem smo razgovarali s predstavnicima partnerskih poduzeća.

15. 01. 2021.

Treći dan LUMEN Weeka posvećen području BUSINESS: Prijave u ožujku!

Treći dan LUMEN Weeka posvećen LUMEN Businessu predstavio je partnerska poduzeća te najavio datume prijava i predstavljanja poslov...

14. 01. 2021.

Prijave za LUMEN Engineering su počele!

Odvaži se na inovacije i postani dio LUMEN Engineeringa!

Postani članom Udruge putem pristupnog procesa koji se odvija jednom godišnje!

Prijavi se na naš newsletter i među prvima saznaj za studentska natjecanja, projekte i ostale studentske pogodnosti :)

Strateški partneri