SMARTFOOD

„Jedna jabuka na dan, doktora iz kuće van“ mudrost je naših starih. Možda su se upravo tom poslovicom vodili mladi znanstvenici iz tima SmartFood prilikom kreiranja svoje ideje. U njihovom slučaju poslovica bi glasila: „Jedan jogurt na dan i posjet doktoru je nepotreban.“ Ideja je ovog tima dizajnirati prehrambeni proizvod koji će sadržavati probiotičke kulture, tzv. dobre bakterije, ali genetski modificirane tako da mogu otkriti prve znakove bolesti u organizmu. Za početak su se fokusirali na rak debelog crijeva. Dakle, kad modificirani probiotici u jogurtu, otkriju prisutnost određenih biomarkera u organizmu, počinju lučiti pigment koji boji stolicu i upućuje osobu da posjeti liječnika. Na ovaj način omogućilo bi se kontinuirano praćenje zdravstvenog stanja osoba sklonih određenoj bolesti i njeno pravovremeno otkrivanje i liječenje.

Četveročlani tim mladih studenata s Odjela za biotehnologiju Sveučilišta u Rijeci kojeg čine Ines Žarak, Filip Sokol, Filip Petrović, i Dora Klisović pobjedio je na prošlogodišnjem natjecanju te ponio 12 000 kuna nagrade. Iako je njihova ideja tek teoretski model razvijen na računalima kojeg tek treba staviti u praksu u laboratorijima, SmartFood pobjeđuje i na ostalim natjecanjima. Odnijeli su pobjedu na drugom Demo Danu u organizaciji hrvatskog Pacinno tima i osvojili Nacionalno studentsko startup natjecanje.

 

SMART LUMIES

EM SU KOCKASTI, EM SU U BOJI… Ne, nije riječ o novim bombonima M&M’S, već o briljantnom izumu prošlogodišnjih pobjednika Smartup natjecanja Filipu Kovačiću Popovu studentu FER-a i Martini Grgić studentici strojarstva. Njihove pametne kocke Smart Lumies pomele su konkurenciju.  Nakon što je njihov talent prepoznat na studentskom natjecanju Smartup, u organiziciji udruge eSTUDENT, gdje su od novčane nagrade uspjeli financirati dijelove za izradu prototipa te tako si osigurali predstavljanje u Beču na startup festivalu Pioneers na kojem je sudjelovalo 50  startupova, te  Tajvanu i Berlinu,  no nemojmo zanemariti ni Zagreb Connect… nagrade i priznanja su se samo nastavila nizati. Pitate se zašto? Evo odgovora!

Smart Lumies su kombinacija najnovije tehnologije i igračke kojom smo se svi igrali u djetinjstvu, a to su pogađate- kocke. Ako vas ovaj spoj nije oduševio i pitate se što je u tome fora i kako kocke mogu bit pametne, imamo i na to odgovor. Na prvi pogled one su kao i sve druge kocke, uz iznimku što svijetle i mijenjaju boje. Dakle, rekli bismo ništa ih ne razlikuje od ostalih didaktičkih igračaka. No zagrebemo li ispod površine, shvatiti ćemo da se u njima krije pravo blago, no krenimo prvo od same ideje. Pametne kocke su nastale s ciljem razvijanja osnovnog logičkog razmišljanja,  programiranja, stvaranja znanja o bojama, zvukovima te zakonima fizike kod male djece. Sve kockice su izgledom jednake, jedino ih razlikuje program unutar njih, koji odlučuje kako će se kockice ponašati u interakciji s drugima. Kockice komuniciraju bežično te svaka može dati povratnu informaciju na svoj način,  a cijelim sustavom se može upravljati putem jednostavnog programerskog jezika.  Vjerujemo da ste oduševljeni kockicama kao što je bio i žiri Idea Knockouta koji ih je plasirao na izvrsno treće mjesto. Ako su ovakvi mladi na kojim ostaje svijet možemo biti sigurni da nas čeka izvrsna budućnost.

 

INCLUDE

Ako pitamo bilo koga čemu služi klupa reći da služi za sjedenje. Dođeš, sjedneš, ako imaš cugu popiješ i po mogućnosti bocu ne ostaviš na njoj … ili pokraj nje…

Ako postavimo ovo pitanje mladome inovatoru i poduzetniku Ivanu Mrvošu, studentu Fakulteta elektrotehnike i brodogradnje u Splitu, te njegovim kolegama Toniju Leji i Anti Parčinu, reći  će nam nešto sasvim drugačije… Za njih klupa svijetli, očitava kvalitetu zraka, ima hotspot, može puniti tablete i mobitele…

Na prvu se čini kao nemoguće, ali kad su svoju ideju predstavili na natjecanju Smartup, žiri i mentori nisu bili istog mišljenja te su u završnici natjecanja, završili kao drugoplasirani.  Njihov prototip pametne klupe koja kroz hotspot područje i mogućnost punjenja, omogućava rad na otvorenom a pritom služi i kao rasvjetno tijelo, zainteresirao je mnoge, tako da se zanimanje za klupe dodatno pojačalo. Kao i svi mladi poduzetnici i Ivan je naišao na prepreke, ali one ga nisu zaustavile da svoje klupe dodatno usavrši te tržištu ponudi besprijekoran proizvod uz titulu prve Hrvatske i Europske tvrtke koja se bavi proizvodnjom pametnih klupa. To mu je i uspjelo, jer se danas može pohvaliti s brojem od preko 20 postavljenih pametnih klupa unutar granica lijepe naše, ali i izvan nje.

Nalazite li se u  Solinu, Splitu, Sarajevu, Samoboru, Poreču, Crikvenici, Koprivnici, Buzetu i Dugom ratu možete ih  iz prve ruke vidjeti, isprobati i napuniti  kako svoje baterije tako i svojih mobitela. Ako ste u društvu prijatelja/cure/dečka ne morate se bojati da nećete stati svi na klupu, jer je dizajnirana tako da je mogu koristit tri osobe istovremeno. A ostatak ekipe neka čeka u redu!

 

ENTRIO

Berislav Marszalekom, student FER-a, i Matija Marijan, student poslovne ekonomije u Nizozemskoj, s inovativnim projektom pod nazivom Entrio, pobjednici su studentskog natjecanja Business Plan Contest 2011. godine. Entrio je online sustav koji organizatorima raznovrsnih događaja omogućuje organizaciju i lakšu promociju eventa te posjetiteljima olakšava kupovinu ulaznica za njihove omiljene događaje.

Natjecanje je održano na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu i okupilo je oko 50-ak natjecatelja, a u uži krug ih je ušlo samo pet uključujući i Entrio. U odabiru najboljih projekata su sudjelovali članovi CRANE-a, Robert Slavečki, Mihovil Barančić i Hrvoje Prpić te članovi eALUMNI-ja Branimir Miletić i Petar Šimić.

Pobjeda na studentskom natjecanju omogućila im je realizaciju njihove ideje u stvarnost, te Udruga hrvatskih poslovnih anđela CRANE odlučila je investirati u projekt u iznosu od 200 000 kn. Dečki su također dobili na raspolaganje konzultanta iz udruge poslovnih anđela CRANE te ured u Tehnološkom parku Zagreb i besplatne knjigovodstvene usluge.

Nakon pobjede na BPC-u natjecanju 2011. godine, dečki su također te iste godine ušli u finale Seedcampa u Ljubljani, registrirali tvrtku i zaposlili prvog developera. Posao se počeo razvijati, a projekt je privlačio sve više korisnika i poslovnih partnera – kino Europa, The Movie Pubom i CMC!

 

RIMAC AUTOMOBILI

Počeci uspjeha mladog poduzetnika Mate Rimca započinju još za vrijeme srednjoškolskih dana. Tada 18-godišnji Mate, u svrhu izrade maturalnog rada, osmišljava rukavicu iGlove koja bi trebala zamijeniti tipkovnice i miševe za razne uređaje. Tom idejom mladi Rimac osvojio je mnogobrojne zlatne medalje na raznim svjetskim natjecanjima.

Također, 2007. godine, tada već student prve godine na privatnom veleučilištu Vern, mladi Rimac s kolegom Darijom Šafarićem prijavljuje se na Business Plan Contest na kojem osvajaju prvo mjesto te novčanu nagradu u iznosu od 15 000 kn. Rimac i Šafarić osmislili su poslovni plan koji se temeljio na osnivanju tvrtke koja bi proizvodila već patentirane Rimčeve proizvode kao što je njegova čarobna rukavica. Na natjecanje se prijavilo 193 studenata, od kojih se 80 natjecalo sa 26 poslovnih planova sa 20 fakulteta Zagrebačkog sveučilišta.

Od prvog zarađenog novca, Mate Rimac je kupio stari BMW E30 323i te vozio drift, drag i druge utrke s njim. Kako nije bio zadovoljan performansama automobila, počeo je preuređivati stari BMW i krenuo je u razvoj vlastitih komponenti. Također, Mate je s električnim     BMW-om, poznatijim pod nazivom „kockica“ počeo sudjelovati na trkaćim utrkama na kojima je nakon nekog vremena i usavršavanja samog automobila počeo pobjeđivati i obarati Guinnesseve rekorde.

Tu se priča nastavlja… Mate Rimac 2009. godine osniva tvrtku Rimac Automobili s ciljem razvoja i proizvodnje najnaprednijih električnih sportskih automobila na svijetu. Najpoznatiji proizvod je prvi hrvatski električni automobil Concept One čiji je proizvodnja ograničena na 88 komada i za samo odabrane investitore. U tvrtki Rimac automobili i dalje se radi na novim inovacijama i u budućnosti možemo očekivati novitete koji mogu promijeniti poglede na svijet.