1.RADIONICA

 

Prva radionica Smartup natjecanja jest Business Model Canvas (BMC).

 

Business Model Canvas je općeprihvaćena strategija u svijetu kod poduzeća svih veličina, a posebno startupova. Cilj te strategije je da se opiše i dizajnira, a zatim kroz ocjenjivanje potvrdi ili odbaci osmišljen poslovni plan. BMC se obično dijeli na devet cjelina od kojih svaka opisuje jedan od segmenata budućeg poslovanja. Kroz ovu radionicu natjecatelji će ispunjavati vlastiti BMC na temelju onoga što im predavač kroz primjere pokaže i objasni.

Prva radionica ovogodišnjeg natjecanja održat će se u prostorima Algebra LAB-a, u srijedu 3.4.2019. s početkom u 17 h. Radionicu će održati dr. sc. Maja Brkljačić iz Algebra LAB-a.

 

Materijali vezani za prvu radionicu dostupni su na sljedećem linku.

 

                                         2.RADIONICA

 

Druga radionica je o LEAN​  metodologiji.

LEAN ​metoda se koristi za razvoj poslovanja i proizvoda, a koja za cilj ima promijeniti način izrade i lansiranja proizvoda. Temelji se na znanstvenom pristupu razvoju poslovanja i proizvoda s fokusom na eksperimente, tj. testiranje hipoteza (o korisnicima, problemu i rješenju), zatim iterativno izbacivanje proizvoda na tržište te validirano učenje. Iz procesa se izbacuju sve aktivnosti koje su “gubitak”, tj. koje ne dodaju vrijednost proizvodu. Osnovni cilj je stvaranje vrijednosti za kupca (korisnika) uz upotrebu što manje resursa i uklanjanjem svih gubitaka iz procesa.

Druga radionica održat će se na FER-u u utorak 9.4.2019. s početkom u 17 h, a predavač će biti Miro Hegedić, osnivač Lean Startup Croatia, te organizator mnogih radionica na temu Lean metodologije i primjeni iste u poduzetništvu.

 

Materijali vezani za drugu radionicu dostupni su na sljedećem linku.

 

                                         3.RADIONICA

 

Treća radionica natjecanja Smartup zove se Minimum Viable Product (MVP).

 

Minimum Viable Product (MVP) ima dovoljno razvijenih segmenata kako bi zadovoljio najranije korisnike. Svrha MVP-a je: testiranje pretpostavki s minimalno resursa, ubrzano učenje, stvaranje proizvoda za najranije korisnike što prije moguće, postavljanje temelja za daljnji razvoj, te određivanje potrebnih sposobnosti i tehnika za stvaranje proizvoda. Također, time se smanjuju troškovi testiranja.

Rezultati testiranja MVP-a upućuju na početne probleme ili ciljeve koje je potrebno riješiti ili dostići kako bi se nastavilo dalje s razvojem.  Koristi se kao provjera da li postoji potreba za takvim proizvodom na tržištu. S pomoću povratnih informacija korisnika, definiraju se karakteristike i budućnost samog proizvoda. MVP započinje s vizijom proizvoda koja opstaje tijekom razvojnog ciklusa, ali se prilagođuje i mijenja na temelju implicitnih i eksplicitnih povratnih informacija korisnika. MVP je moguće stvoriti pomoću određenih blokova, tj. komponenti BMC-a: korisnici, kanali, vrijednosne propozicije, i odnos prema korisnicima (kupcima).

Treća radionica održat će se na FER-u u utorak 16.4.2019. s početkom u 17 h, a održat će ju Filip Stipančić, suosnivač Lean Startup Croatia.

 

Materijali vezani za treću radionicu dostupni su na sljedećem linku.

 

                                        4. RADIONICA

Tema je četvrte radionice PITCH.

Pitch je govor koji pokušava nekoga uvjeriti u nešto, u našem slučaju, govor natjecatelja koji pokušava uvjeriti žiri i publiku da je baš njegov proizvod najpotrebniji tržištu i da je bolji od konkurencije. Za dobar pitch potrebno je puno stvari – od samouvjerenog nastupa preko besprijekornog poznavanja proizvoda koji se pitchira i tržišta na kojem taj proizvod sudjeluje, sve do pozitivnog stava i dobre vizualne prezentacije. Svrha četvrte radionice je zapravo naučiti kako “prodati” svoj proizvod. 

Četvrta radionica održat će se na FER-u u utorak 23.4.2019. u 17 h, a održat će ju Vanja Andrić, lokalni direktor Founder Institutea (najveći svjetski startup akcelerator) s osmogodišnjim iskustvom u razvoju i lansiranju startupova.