1.RADIONICA

 

Prva radionica Smartup natjecanja pod nazivom Business Model Canvas (BMC) održat će se na Fakultetu elektrotehnike i računarstva (Unska 3), u četvrtak, 5. travnja s početkom u 17:00 sati. Predviđeno trajanje je dva do tri sata. Predavač je Tomislav Krišto. Radionica je zatvorenog tipa te je namijenjena svim natjecateljskim timovima koji su u mogućnosti doći, s naglaskom da je za timove iz Zagreba dolazak barem jednog člana obavezan. Predavanje će biti snimano te će snimka sa svim ostalim potrebnim resursima biti dostupna natjecateljima u najkraćem mogućem roku.

 

Business Model Canvas je općeprihvaćena strategija u svijetu kod poduzeća svih veličina, a posebno startupova. Cilj te strategije je da se opiše i dizajnira, a zatim kroz ocjenjivanje potvrdi ili odbaci osmišljen poslovni plan. BMC se obično dijeli na devet cjelina od kojih svaka opisuje jedan od segmenata budućeg poslovanja. Kroz ovu radionicu natjecatelji će ispunjavati vlastiti BMC na temelju onoga što im predavač kroz primjere pokaže i objasni.

 

Tomislav Krišto mladi je poduzetnik koji je 2013. pokrenuo Štreberaj, poduzeće za usavršavanje studenata ekonomije. Za vrijeme fakulteta dobio je razna priznanja, a posebno se ističe rektorova nagrada za rad “Modeliranje poduzetničkih namjera studenata Sveučilišta u Zagrebu uz pomoć kognitivnih i socio-emocionalnih čimbenika”. 2015. godine postao je predavač u poduzetničkom centru Razvojne agencije Zagreb gdje drži specijalističke seminare na temu „Business Model Canvas“ i „Design Thinking-Business innovation process“. Autor je raznih znanstvenih radova s područja biznisa i ekonomije, a trenutno pokreće i startup čiji je primarni cilj doprinijeti zapošljavanju mladih.

 

                                         2.RADIONICA

 

Druga radionica će se održati u srijedu​, 11. 4.​s početkom u 17 sati​ na FER-u,​u dvorani A302​. Predavanje će održati Miro Hegedić​, osnivač inicijative Lean Startup Hrvatska. Tema radionica je LEAN​  metodologija. Kao i prijašnja, ova radionica je zatvorenog tima te je namijenjena svim natjecateljskim timovima. Materijale za radionicu osigurat će Smartup tim, a natjecatelji na radionicu moraju ponijeti​ svoj izrađeni BMC​s prošle radionice. Resursi za natjecatelje će biti dostupni nakon radionice u najkraćem mogućem roku.

 

LEAN ​metoda se koristi za razvoj poslovanja i proizvoda, a koja za cilj ima promijeniti način izrade i lansiranja proizvoda. Temelji se na znanstvenom pristupu razvoju poslovanja i proizvoda s fokusom na eksperimente, tj. testiranje hipoteza (o korisnicima, problemu i rješenju), zatim iterativno izbacivanje proizvoda na tržište te validirano učenje. Iz procesa se izbacuju sve aktivnosti koje su “gubitak”, tj. koje ne dodaju vrijednost proizvodu. Osnovni cilj je stvaranje vrijednosti za kupca (korisnika) uz upotrebu što manje resursa i uklanjanjem svih gubitaka iz procesa.

 

Lean Startup Hrvatska osnovana je sa željom da pomogne svim zainteresiranim osobama da budu uspješniji poduzetnici i inovatori te da stvore proizvode i usluge koje će kupci željeti.

 

Sažetak s LEAN radionice: sažetak

 

                                         3.RADIONICA

 

Treća radionica natjecanja Smartup pod nazivom Minimum Viable Product (MVP) održat će se 23. travnja na Fakultetu strojarstva i brodogradnje, dvorana S-25 s početkom u 17 sati.

 

Predavač je Filip Stipančić, poznati inženjer, IT konzultant i poduzetnik, koji je svoju karijeru gradio kao lider i menadžer u profitnom i neprofitnom sektoru te vodio međunarodne i multikulturalne timove upravljajući multimilijunskim projektima u segmentu B2B i B2C poslovanja.

 

Minimum Viable Product (MVP) ima dovoljno razvijenih segmenata kako bi zadovoljio najranije korisnike. Svrha MVP-a je: testiranje pretpostavki s minimalno resursa, ubrzano učenje, stvaranje proizvoda za najranije korisnike što prije moguće, postavljanje temelja za daljnji razvoj, te određivanje potrebnih sposobnosti i tehnika za stvaranje proizvoda. Također, time se smanjuju troškovi testiranja.

Rezultati testiranja MVP-a upućuju na početne probleme ili ciljeve koje je potrebno riješiti ili dostići kako bi se nastavilo dalje s razvojem.  Koristi se kao provjera da li postoji potreba za takvim proizvodom na tržištu. S pomoću povratnih informacija korisnika, definiraju se karakteristike i budućnost samog proizvoda. MVP započinje s vizijom proizvoda koja opstaje tijekom razvojnog ciklusa, ali se prilagođuje i mijenja na temelju implicitnih i eksplicitnih povratnih informacija korisnika. MVP je moguće stvoriti pomoću određenih blokova, tj. komponenti BMC-a: korisnici, kanali, vrijednosne propozicije, i odnos prema korisnicima (kupcima).

 

Sažetak s MVP radionice: sažetak

 

KORISNI LINKOVI:

https://crew.co/how-to-build-an-online-business/mvp-minimum-viable-product-example/

https://www.cobloom.com/blog/minimum-viable-product#

https://hackernoon.com/the-ultimate-guide-to-minimum-viable-product-59218ce738f8

https://www.youtube.com/watch?v=jHyU54GhfGs

https://speckyboy.com/successful-minimum-viable-products/

 

 

                                        4. RADIONICA

 

Četvrta radionica će se održati u petak, 25. 5. s početkom u 16:30 na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu u dvorani 38.  Predviđeno vrijeme trajanja radionice su tri sata. Tema je STORYTELLING, a predavačica je dr. sc. Tina Lee Odinsky Zec.

Radionica je zatvorenog tipa i namijenjena je natjecateljima od kojih barem jedan član mora biti prisutan.

Predavačica je profesorica na Zagrebačkoj školi ekonomije i menadžmenta, a diplomirala je upravljanje hotelima i odmorištima na Rochesterskom institutu za tehnologiju u New Yorku i magistrirala upravljanje uslugama i međunarodno poslovanje.

„Pričam ti priču“ ili storytelling bitan je faktor u poduzetništvu jer pričanjem priča gradimo brend. Među gomilom proizvoda bitno je znati kako se istaknuti sa svojom idejom, a  pričanjem priča prilazimo ciljanoj publici i budimo emocije u njima. Dakle, u kontekstu našeg natjecanja, smisao ove radionice je naučiti pitchirati.