IMG_8977-min

Nakon održanih radionica Zlatnih partnera Mozgala održane su i preostale dvije u drugome krugu radionica. Prvu radionicu održale su predstavnice najvećeg svjetskog poduzeća za razvoj, simulaciju i testiranje tehnologije napajanja, ali i srebrnog partnera natjecanja AVL-a, Petra Marče i Ana Škaro. Tema radionice bila je “Image preprocessing and augmentation”, a predavačice su studente dodatno educirale o mogućim tehnikama augmentacije podataka te im pomogle u izgradnji modularnog robustnog optimizacijskog modela. Radionica se održala kao kombinacija prezentacija i praktičnoga rada na kojoj su studenti imali priliku ojačati svoja dosadašnja znanja. Studentima je radionica zasigurna dodatno utemeljila put u natjecanju, a Petra i Ana su u par odgovora rekle što misle o prednostima ovakvog tipa radionica i o benefitima samoga natjecanja.

IMG_8977-min

Na koji je način ova radionica pomogla studentima pri rješavanju nagradnoga zadatka?
Studenti koji pohađaju radionice nisu samo s Fakulteta elektronike i računarstva, vjerujemo da ima studenata i s Prirodno-matematičkog fakulteta, dakle onih koji imaju izuzetno dobru matematičku pozadinu i predznanja, no mogući manjak znanja o kodiranju. Mi smo ovdje kako bismo im pomogli spojiti ta znanja, pojasniti ih, a možda naučiti i neka nova.

Može li Mozgalo pomoći studentima u osobnom i profesionalnom aspektu?
Vrlo bitan faktor ovakvog koncepta je timski rad koji je ovdje nužno potreban iz razloga što će svi ovi studenti u nekom trenutku zasigurno biti dio tima. Velika je razlika u individualnome radu za potrebe fakulteta i u odgovornosti koju dijeliš s više ljudi: sama ideja se mora dijeliti, kao i projekt koji mora biti funkcionalan. Također, studenti imaju mnogo teoretskih znanja koja su dobili na fakultetu, primjerice, uče čistu matematiku, dok ovdje imaju priliku vidjeti kako se ona može primijeniti na industrijskom okruženju. Naravno, novčana nagrada je dodatan poticaj, a tu su i tvtke koje ih mogu zapaziti.

Četvrta radionica po redu ujedno je i druga radionica Zlatnoga partnera MozgalaReversingLabs, a održao ju je predstavnik tvrtke Fran Jurišić. Radionica se održala pod nazivom “Mozgalo & ReversingLabs: Validacija, procjena preciznosti, ansambli i distilacija. Studenti su na ovoj radionici imali priliku saznati što ih čeka u budućem korištenju različitih načina validacije te na što trebaju obratiti pozornost kako bi ostvarili što bolji napredak u natjecanju. Također, Fran je sudionicima pokazao obradu ansambl modela čiji je cilj smanjenje varijabilnosti i pristranosti tj. cilj poboljšanja predikcijske moći modela. Također, studenti su dobili odgovore na brojna pitanja o procjeni vlastitih modela i očekivanjima vezanima uz krajnji performans na testnim podacima što će im mnogo pomoći u daljnjem tijeku natjecanja.

IMG_0230-min

Što mislite o konceptu natjecanja i po vašem mišljenju, u kojem se smjeru razvija ovogodišnje izdanje Mozgala?
Cijeli projekt daje priliku studentima da se doista odmjere. Ovo je područje koje nema determinističkih elemenata pa na neki način moramo moći vidjeti da se ljudi mogu okušati u ovim stvarima. Lijep dio Mozgala je što smo svi ovdje – natjecatelji mogu iskusiti kako je baviti se ovim problemom ove prirode, a istovremeno su u  interakciji s nama – mogu dobiti feedback koji nije samo na razini brojeva i statistika već dolazi od ljudi koji se zaista time bave. Studentima omogućujemo da se upuste u nešto za što možda nisu imali priliku u akademskom svijetu, a mi dobivamo viziju kako naša buduća radna snaga razmišlja.

Koji su benefiti sudjelovanja tvrtke ReversingLabs u natjecanju?
Naša tvrtka gotovo stalno traži zaposlenike, za nas specifično  data science čini fokus tako da s velikim interesom gledamo na sudionike koji rade na našem zadatku. Osim toga, naše poslovanje ima otvoren pristup prema radu sa studentima – osim Mozgala, na FER-u radimo reverzno inženjerstvo (analizu malwarea) što zapravo čini naš core business. I dosada smo u određenim oblicima bili prisutni u studentskoj populaciji: učimo ih onome čime se bavimo i  pokušavamo ih pripremiti za koncept rada u ovome području.

Što mislite koliko koristi studenti imaju od radionica ove vrste u tijeku natjecanja?
Studenti se, s jedne strane, doista dobro upoznaju s problemom na kojem rade – što je možda odlučujuće za njihovo profesionalno okruženje. Dataset koji ovdje uče nije nešto što mogu naučiti i bit će gotovo – to zaista jesu stvarni problemi i podaci – nešto čime se zapravo mogu baviti. Osobno sam sretan što ih mogu upoznati sa određenim iskustvom tj. nečime što neće moći pročitati u udžbeniku ili vidjeti na nekom predavanju i drago mi je da im mogu dati osjećaj kako je baviti se time.

Drugi krug radionica je prošao i vrijeme je za novi. Ovim putem su pozvani svi natjecatelji Mozgala, ali i oni zainteresirani koji žele saznati nešto novo i utvrditi svoja znanja koja nekima mogu biti odskočna daska u Mozgalu, ali i budućem profesionalnom životu.

Sara Radaković