Alen Kekić na predavanju "Dizajnirati ideju"

Alen Kekić održao je inspirativno predavanje na Ekonomskom fakultetu te na temelju svojeg iskustva i na primjeru poznatih brendova dao par savjeta kako razmišljati kreativno.

Vizionar je najveće studentsko natjecanje iz područja dizajna u Hrvatskoj. Ono počinje krajem drugog mjeseca, kada će biti objavljeni ovogodišnji case-ovi. Sudjelovanjem u ovom natjecanju studenti imaju priliku pokazati svoj talent i vještine kojima raspolažu. S obzirom na to da Vizionar surađuje s brojnim marketinškim stručnjacima, mladi dizajneri imaju priliku povezati se s potencijalnim poslodavcima i poduzetnicima iz ovog područja. Cilj je Vizionara potaknuti poduzetnički duh i proaktivnost, a za sudjelovanje na natjecanju nije važno iz kojeg ste dijela Hrvatske ili na koji fakultet idete, važno je imati volju i biti kreativan.

Na jučerašnjem je predavanju pod nazivom „Dizajnirati ideju“ glavnu riječ vodio Alen Kekić, kreativni direktor agencije „I to nije sve“. On je svojim inspirativnim predavanjem i svojom strašću za ono čime se bavi nadahnuo mnoge studente koji su posjetili predavanje. „I to nije sve“ je agencija koja se bavi osmišljavanjem kampanja svih vrsta te je do sada surađivala na 70 projekata s 25 klijenata, poput Ikea-e, Cinestara, Bipe, INA-e, KWB-a.

DSC_1108

Citirajući Alfreda Hitchcocka koji kaže “Ideas come from everything“, Alen je naglasio kako si u današnjem svijetu ne možemo priuštiti da čekamo da ideje dođu same od sebe u trenutku inspiracije, nego se moramo izvući iz svoje „comfort“ zone i usmjeriti tijek misli u onom smjeru u kojem mi želimo. „Ukoliko želite stvoriti bilo kakvu ideju, bila ona dobra ili loša, morat ćete napraviti nekakav put ili nacrt u kojem ćete svoj mozak natjerati da radi onako kako vi želite, jer ako ga pustite da sam razmišlja, da bude sam kreativan, od toga neće biti puno koristi.“

„Fraze „izađite van okvira“ i slično…ja iskreno u to apsolutno ništa ne vjerujem. To izlaženje van kutije je ludost. Način na koji možete svoj mozak naganjati da razmišlja u smjeru u kojem vi želite i u kojem vi mislite da on treba ići, je zapravo stvaranje nove kutije.“ Alenova je filozofija da trebamo razmišljati unutar nekog novog okvira koji će nas dovesti do onoga što želimo, ali sami moramo „prevariti mozak“, odnosno usmjeriti svoje razmišljanje u kreativnom smjeru i u tom procesu slijediti određene korake. „Ono što me spasilo u mom kreativnom poslu bio je trenutak kada sam sam sebi priznao da nisam baš kreativan i da će mi biti puno lakše i puno pametnije naći put kako da dođem do kreativne ideje.“ Primjerice, za stvaranje nekog brenda potrebno je razmišljati unutar okvira kojeg određuju 4 čimbenika ključna za uspjeh: obećanje brenda, vrijednosti brenda, ton brenda i vizualni identitet. Brendiranje se svodi na međuljudske odnose i zato svi poznatiji brendovi imaju nekakvo obećanje prema svojim kupcima. Veoma je važno da to što obećaju mogu i ispoštovati, zato većina brendova daje vrlo općenita obećanja.

Pokušavajući shvatiti što je svim uspješnim brendovima zajedničko, Alen je pronašao četiri zajedničke osobine: stvaranje vlastite kategorije, demokratizacija, skok na drugi nivo, pronaći dublje značenje, promjena generacije i uhvatiti riječ. Najvažnije je napraviti novi okvir za razmišljanje kako bi nešto postalo brend. Problem je što brendovi ostaju na istom nivou jer se trude poboljšati svoje već postojeće proizvode umjesto da osmisle nešto novo. Kao najbolji primjer dao je Apple koji ima sve što i drugi, ali je postao jedan od najjačih brendova jer se prvi sjetio nekih inovativnih stvari. Glavni razlog njegove uspješnosti je osjećaj koji ljudi imaju kada kupe neki njihov proizvod. Ljudi ne kupuju ono što prodajete, već kupuju osjećaj koji će dobiti kada kupe nešto.

I zato je recept za dizajniranje ideje izaći iz postojećeg okvira i spremno uskočiti u novi okvir koji će naš tijek misli odvesti u potpuno novom, inovativnom smjeru iz kojeg će se roditi ideja.

Amadea Bilanović