DSC_0600

U srijedu je na Arhitektonskom fakultetu održano predavanje Znakovite komunikacije. Neovisni savjetnik za dizajn i marketing te predavač na Visokoj škola tržišnih komunikacija Agora, Josip Vrančić, govorio je o tome kako se znakovi nalaze svuda oko nas. Za njega kažu da je brutalan, a nekima je poznatiji po nadimku Ćelavi Josip kako se i sam predstavlja. Za Vrančića dizajn je bliži inženjerstvu nego umjetnosti. Studentima je prenio poruku  da je nužno prilagođavati se javnom prostoru da bi znak komunicirao kvalitetno. Pokazao im je kako nešto što je dobro na papiru ne mora nužno biti dobro i u praksi.

Studenti su se mogli nasmijati uz apsurdne primjere znakova u prometu bilo na autobusnim stanicama ili na tablama s imenima ulica. Vrančić je napomenuo da posao koji napravimo kao dizajneri trebamo provjeravati i u praksi. Trebamo izaći u javni prostor jer ako se pogriješi, klijent više neće naručivati kod nas. Spomenuo je da kvalitetu dizajna ocjenjuju klijenti, a ne naše mame, bake ili kumice s placa.

Njegova poruka studentima je:

Što se tiče dizajna, ne vjerujete guruima, vjerujte knjigama. Ništa drugo.

Kako se dizajn i marketing konstantno razvijaju bitno je da se i znakovi mijenjaju. Treba im dati na važnosti. Znakovi postaju simboli i oni konstantno komuniciraju. Bitno  je biti orginalan bilo da radimo plakat, oglas, znak za wc, jelovnik ili projektiramo zgradu. Vizualne komunikacije su marketing i poruka koja se šalje mora biti zanimljiva.

Vjerujte mi, počnite učiti, učiti, učiti, samo znanje vas može dignut gore, i otvoren mozak. Najveća loša stvar su zatvoreni mozgovi. Dizajn se radi tu i dizajn se radi tu.

rekao je Vrančić pritom pokazujući na srce i glavu.

Ovo predavanje organizirao je Vizionar, najveće studentsko natjecanje u dizajnu. Njegova svrha je stjecanje praktičnjih znanja, iskustva i povezivanja studentata društvenih i umjetničkih usmjerenja. Ovo je idealno natjecanje za vas ako se želite povezati s poslodavcima, osvojiti novčane nagrade ili praksu.