20891d82-2f37-4969-b9fe-dfe72864d187

Kako bismo ovogodišnjim natjecateljima Case Study Competitiona (CSC-a) približili proces izrade case-ova, odlučili smo provesti intervju s prošlogodišnjom pobjednicom, Antonelom Sarađen, studenticom Ekonomskog Fakulteta u Zagrebu. Antonela i Davor Šestan prošle su godine izradili pobjednički case za poduzeće Hrvatski Telekom. Antonela nam je kroz intervju pružila uvid u ono što je bilo presudno kod pobjede njezinog tima, kako je izgledao njihov proces izrade te dala savjet za ovogodišnje sudionike CSC-a.1. Zašto si se prijavila na CSC?

Nagovorila me prijateljica kao način da zaradimo ‘brzu lovu’ i steknemo ‘cool stavku’ u CV-u. Par dana poslije me ‘otkantala’ jer su joj ponudili mjesto u ‘pametno’ oformljenom timu koji se sastojao od psihologa, dizajnera i ekonomista te je smatrala kako će imati potpunije iskustvo i više šanse. Naime, ja sam bila dosta ‘busy’ i na sve strane te se bojala da se neću dovoljno posvetiti tome. U tom trenutku rodio se inat, pitala sam dečka da bude sa mnom u timu s namjerom da pobijedim

2. Je li vam rješenje case-a palo na pamet kad ste ga pročitali ili si/ste ranije razmišljali o sličnoj problematici?

Tek nakon što smo ga pročitali, nalazili smo se s prijateljima i brainstormirali o tome. Generalno je postojala neka ideja, ali ona se oformila tek kroz razmišljanje i inspiriranje. Budući da se radilo o turističko-marketinškom case-u, znali smo da želimo igrati na hrvatske ljepote. Prijatelj mi je rekao da treba ‘puknuti’ neke reklame kraj vidikovaca i slično – tu sam imala ’klik trenutak’ i došla je ideja za veliku instalaciju – photo frame na kojem se turisti mogu slikati kod poznatih turističkih atrakcija.

3. Kako ste izabrali vrstu case-a?

Htjeli smo da ima veze s marketingom, te smo se fokusirali na poduzeće koje to nudi, što je u ovom slučaju bio Hrvatski Telekom.

4.  Što je najpozitivnije što si dobila iz natjecanja?

Po prvi put u dugo vremena sam bila ponosna na sebe. Naime, većinu stvari kojima se drugi ljudi ponose smatram ‘normalnim’ ili ‘očekivanim’ od mene. Nisam se ponosila studiranjem u roku, uz redoviti rad i puno sati volontiranja u studentskoj udruzi, tome što sam bila odabrana na visoke pozicije u udruzi ili prvom poslu u super poduzeću itd., jer sam nekako znala da mogu utjecati na to, kroz svoj trud, rad, inteligenciju i sl. Međutim, Case Study Competition sam vidjela kao natjecanje na kojem pobjeđuje ‘netko drugi’, ‘netko poseban’… Pobjeda na takvom natjecanju, među tolikom konkurencijom učinila me ponosnom po prvi put u jako dugo vremena, a osim toga, naučila sam i lekciju, da ne pobjeđuje ‘netko drugi’ već netko tko se odluči natjecati te ima super ideju.

5. Jesi li mislila da imate velike šanse za pobjedu ili ste se prijavili zbog iskustva i sudjelovanja, pa što bude?

Nismo mislili da imamo šanse za pobjedu dok nam nije pala na pamet ideja. I dalje smo bili skeptični, ali nakon što smo prezentirali case i dobili super feedback, tek smo tada počeli maštati o samoj pobijedi. Kada nas nisu pročitali za 3. i 2. mjesto, mislili smo da je gotovo jer smo bili uvjereni da nećemo osvojiti prvo. Naime, naš rad je imao super ideju, ali nismo detaljno doradili neke druge parametre zbog manjka informacija. Međutim, na kraju je sama ideja bila dovoljna.

6. Imaš li neki savjet za buduće sudionike CSC? Što je po tebi najvažnije za dobar case? Je li to izbor tima, tema, istraživanje i sl.?

Ovo uvelike ovisi o poduzeću. Neka poduzeća stavljaju naglasak na ideju, neka na vrijeme uloženo u izradu i kvantitetu samog materijala, neka u kvalitetu itd. Mi smo se nadali da će ideja biti dobra te smo nastojali dobiti maksimalno uz minimalno uloženo vrijeme. Kolegice koje su osvojile drugo mjesto su se pak mjesec dana nalazile dva put tjedno i imale super iskustvo u kojem su puno naučile. Ako je tema kreativna pretpostavljam da je ideja i jednostavnost izvedbe ideje win-win kombinacija, ako je istraživačka onda treba priložiti kvalitetno istraživanje.

Marija Magdalena Slović